blog how to, blog trick, blog tips, tutorial blog, blog hack

Thursday, July 15, 2010

Empat bulan bersih runtuhan stadium




KUALA TERENGGANU – Dianggarkan sejumlah 2,500 tan besi sisa runtuhan bumbung di Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin, Gong Badak di sini akan dikeluarkan sepanjang projek pembersihan yang bermula hujung bulan ini.

Bagi tujuan pembersihan, syarikat yang diberi tanggungjawab berkenaan, Azimat Berkat Sdn. Bhd. akan menggunakan 10 jentera berat termasuk tiga kren yang setiap satunya seberat 500 tan selain 30 pekerja mahir.

Pengurus projek syarikat itu, Zaini Yusoff berkata, tapak runtuhan akan diserahkan kepada pihaknya oleh Jabatan Kerja Raya (JKR) negeri pada 26 Julai ini.

“Kita jangkakan kerja pembersihan akan mengambil masa selama tiga hingga empat bulan untuk dilaksanakan,” katanya ketika ditemui Kosmo! semasa meninjau stadium tersebut di sini semalam.

Menurut Zaini, kesemua besi yang dikeluarkan dari stadium berkenaan akan dihantar ke stor penyimpanan syarikat itu di Kuala Lumpur.

Katanya, kos pembersihan akan ditanggung syarikat dan kerajaan negeri tidak mengeluarkan bayaran kepada kontraktor kerana kesemua besi akan menjadi milik mereka.

kredit : kosmo.com.my

0 comments:

Post a Comment